بسم الله الرحمن الرحيم
„Wasze żony są dla was polem uprawnym; przychodźcie więc na wasze pole jak chcecie, lecz czyńcie pierwej jakiś dobry czyn dla swojej duszy; i bójcie się Allaha i wiedzcie, że się spotkacie z Nim i głoście radosną wieść dla tych, którzy wierzą.” Qur’an, Sura 2:223
„Dozwolone wam jest nocą w czasie postu zbliżać się do waszych żon. One są ubiorem dla was a wy jesteście ubiorem dla nich.” Qur’an, Sura 2:187
„O wy, którzy wierzycie! Nie zakazujcie dobrych rzeczy, które Allah uznał za dozwolone dla was i nie przebierajcie miary.” Qur’an, Sura 5:87
Posłaniec Allaha (saws) rzekł: „Kiedy muzułmanin zamierza obcować ze swoją żoną, Allah zapisuje mu 20 dobrych uczynków a wymazuje 20 złych. Kiedy łapie ją za rękę, Allah zapisuje mu 40 dobrych uczynków a wymazuje 40 złych. Kiedy ją całuje, Allah zapisuje mu 60 dobrych uczynków a wymazuje 60 złych. Kiedy w nią wchodzi, Allah zapisuje mu 120 dobrych uczynków a wymazuje 120 złych. Kiedy później wstaje by dokonać ablucji, Allah pokazuje go aniołom i mówi: ‘Spójrzcie na mojego sługę. Wstaje w chłodną noc aby zmyć z siebie nieczystość szukając zadowolenia swego Pana. Oświadczam, że mu przebaczyłem.” (Maybudi)
Imam Muhammad al-Baqir rzekł: „Najlepsze kobiety spośród was to te, które tracą swą skromność gdy rozbierają się dla swego męża, a odzyskują ją gdy ponownie się ubierają.” (‘Amali)
Posłaniec Allaha (saws) rzekł: „Kiedy kobieta spędza noc z dala od swojego męża, aniołowie przeklinają ją aż do czasu kiedy do niego przyjdzie.” (Muslim)
Posłaniec Allaha (saws) rzekł: „Kiedy ktoś chce odbyć stosunek ze swoją żoną nie powinien jej ponaglać. Kobiety również mają swoje potrzeby [które muszą zostać spełnione].” (‘Amili)
Posłaniec Allaha (saws) rzekł: „Kiedy któryś z was odbywa stosunek ze swoją żoną, nie powinien tego czynić jak ptak; powinien raczej być powolny i opóźniający.” (‘Amili)
Posłaniec Allaha (saws) rzekł: „Żaden spośród was nie powinien uprawiać seksu ze swoją żoną tak jak czynią to zwierzęta. Powinien być między wami posłaniec.” Gdy zapytano Proroka (saws) o tego posłańca, wyjaśnił: „Mam na myśli pocałunki i słowa.” (Kashani)
Imam Dzafar as-Sadiq (as) rzekł: „Powinna nastąpić między nimi wzajemna gra wstępna ponieważ to czyni seks lepszym.” (‘Amili)
Imam Dżafar as-Sadiq (as) oraz Imam ‘Ali al-Riza (as) obaj powiedzieli: „Kobieta jest źródłem przyjemności dlatego nie można jej krzywdzić.” (‘Amili)
Imam Dżafar as-Sadiq (as) rzekł: „Prorok zabronił kobietom aby były ascetyczne i nie dopuszczały do siebie mężów.” (‘Amili)
Posłaniec Allaha (saws) rzekł: „Te trzy rzeczy uważam za niegrzeczność: towarzyszenie komuś w podróży bez pytania go o nazwisko, odmówienie zaproszenia na posiłek, lub przyjęcie takiego zaproszenia lecz odmówienie jedzenia; oraz rozpoczęcie stosunku z żoną bez gry wstępnej.” (‘Amili)
Wchodząc do domu Umm Salamy, Posłaniec Allaha (saws) poczuł silny zapach perfum. Zapytał: „Czy al-Hawla jest w domu?” Umm Salama odparła: „Tak, jest tu i skarży się na swego męża.” Al-Hawla wyszła i powiedziała Prorokowi (saws): „Mój mąż mnie zaniedbuje.” „Mów dalej” powiedział Prorok (saws) a ona odrzekła: „Używam tak dużo perfum a on wciąż mnie nie zauważa.” On odparł: „Gdyby tylko wiedział co zyskałby zbliżając się do ciebie.” Zapytała: „Co by zyskał zbliżając się do mnie?” „Kiedy mężczyzna zbliża się do swej żony, towarzyszą mu dwaj aniołowie i jest on jak wojownik walczący za sprawę Allaha. Kiedy odbywa z nią stosunek, jego grzechy spadają z niego jak liście z drzewa a gdy dokonuje większej ablucji, jest oczyszczony z grzechów.” (‘Amili)
Posłaniec Allaha (saws) rzekł: „Kiedy zaspokajacie swoje pragnienie wraz z żonami, jest to wam policzone jako akt zasługujący na nagrodę.” Ci, którzy go słuchali zapytali: „Jak możemy być nagrodzeni za zaspokojenie swojej żądzy?” Posłaniec Allaha (saws) odparł: „Czy nie byłoby grzesznym gdybyście zaspokajali swoje żądze w zakazany sposób? Tak też, gdy zaspokajacie żądze w sposób dozwolony, jest za to nagroda.” (Buchari i Muslim)
Jeden z towarzyszy Imama ‘Alego al-Ridy (as) opowiedział, że pewnego razu ujrzał Imama z rozjaśnioną brodą. Zapytał go o to a Imam odpowiedział: „Tak. Upiększanie się zwiększa skromność i niewinność kobiet. Porzucają one skromność i niewinność gdy ich mężowie porzucają dbanie o swój wygląd. Czy chciałbyś widzieć swoją żonę tak jak ona ciebie , bez upiększania?” Towarzysz odpowiedział przecząco a Imam dodał: „Oto masz odpowiedź. Tradycją proroków jest być czystym, używać perfum, przystrzygać włosy i regularnie zbliżać się do swej żony.” (‘Amili)
Posłaniec Allah (saws) rzekł: „Młodzieńcy! Zalecam wam uprawiać seks.” (‘Amili)
Posłaniec Allaha (saws) rzekł: „Gdy któryś z was widzi piękną kobietę, niech idzie do swej żony. Tamta nie ma nic czego nie miałaby jego żona.” (‘Amili)
Posłaniec Allaha (saws) rzekł: „Wśród najgorszych ludzi przed Allahem podczas Dnia Sądu jest mężczyzna, który współżyje ze swoją żoną, a później opowiada o jej sekretach.” (Ahmad, Abu Dawud, Bazzar)
Pewnego razu Posłaniec Allaha (saws) prowadził modlitwę, a kiedy skończył zwrócił się do mężczyzn mówiąc: „Nie wstawajcie jeszcze. Czy jest pośród was mężczyzna, który przychodzi do swej żony, zamyka drzwi i zaciąga zasłony, a potem wychodzi i opowiada o tym mówiąc ‘Robiłem to i to z moją żoną’?” Wszyscy zachowywali milczenie. Wtedy zwrócił się ku kobietom i zapytał: „Czy spośród was któraś opowiada takie rzeczy?” Pewna dziewczyna podniosła się na kolana aby Posłaniec Allaha (saws) mógł ją ujrzeć i usłyszeć co mówi. Powiedziała: „Tak, na Allaha, mężczyźni o tym mówią i kobiety też.” Wtedy prorok (saws) powiedział: „Wiecie jacy są ludzie, którzy to robią? Są jak diabeł i diablica, którzy spotykają się przy drodze i zaspokajają swoje żądze na oczach ludzi.” (Sunan)
Posłaniec Allaha (saws) rzekł: „Twoje ciało ma nad tobą prawo, twoje oczy mają nad tobą prawo i twoja żona ma nad tobą prawo.” (Buchari)
Imam as-Sadiq (as) rzekł: „Ktoś z was może uprawiać seks ze swoją żoną i zaspokoić swoje pragnienie (bez osiągnięcia szczytu przez kobietę). (To pozostawi ja w takim stanie, że) jeśli napotkałaby na swej drodze choćby niewolnika, zaspokoiłaby z nim swoje potrzeby. Dlatego jeśli chcecie kochać się ze swymi żonami, lepiej będzie gdy dojdzie między wami do gry wstępnej.” (Sh’iah hadith)